ارائه تسهیلات خرید دستگاه

معرفی دستگاه پرس برک

 

خمکاری فرآیندی است که جسم مورد نظر با حفظ حجم اولیه، تغییر شکل پیدا می‌کند تا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

خمکاری فلزات با دستگاه‌های خاصی مانند پرس برک cnc   و پرس برک انجام می‌شود که از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها هستند و کار خود را با سرعت و دقت بالا انجام می‌دهند.

 

خمکاری نوعی عمل فیزیکی است که فلز را از حالت اولیه تغییر شکل می‌دهد، بدون این‌که حجم اولیه آن تغییر کند. خمکاری به ضخامت، اندازه، شعاع، زاویه‌ی فلز بستگی دارد. دستگاه خم باید با توجه به فلز مورد نظر تنظیم شود تا با راندمان بهتری محصول خمیده به‌دست آید.

خمکاری ورقه‌های فلزی به این صورت است که ورقه‌ها روی ماتریس نگه داشته می‌شوند و سمبه به همراه بخش بخش سنگین دستگاه با اعمال فشار از بالا روی ورقه‌های فلز باعث خم شدن فلز مورد نظر می‌شود.

مقدار خمیدگی ورقه به فشار فک بالا بستگی دارد. از این‌رو فشار دستگاه  با توجه به اندازه و ضخامت ورقه‌ها باید تنظیم شود. سمبه و ماتریس با تغییر اندازه‌ی ورقه‌های فلز تغییر می‌کنند.

دستگاه پرس برک یکی از پرکاربرد ترین و شناخته شده ترین دستگاه های صنعتی است که به منظور خم کردن ورقه های فلزی مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه صنعتی از قطعات زیادی تشکیل شده است که در کنار یکدیگر عملکرد خوبی را ارائه میدهند.

در ادامه به طور تخصصی تر به معرفی دستگاه پرس برک و کاربرد پرس برک میپردازیم. این ماشین یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت است که به منظور خم کاری قطعات و ورقه های فلزی مورد استفاده قرار میگیرد. از این دستگاه در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، کشتی سازی، تولید لوازم خانگی، صنعت خودرو سازی، دکل سازی، نیروگاه ها، شرکت های نفتی و گازی، آسانسور سازی، تابلو سازی، یخچال سازی و … استفاده میشود.

به طور کلی در کلیه صنایعی که  به ورق های فلزی خم شده، نیاز داریم پرس برک هم کاربرد دارد. دستگاه پرس برک کاربرد گسترده ای در صنایع گوناگون دارد.

پرس برک ها از نظر عملکرد به دو دسته پرس برک مکانیکی و پرس برک هیدرولیکی تقسیم بندی میشوند.

پرس برک های مکانیکی از دو بخش ثابت و متحرک تشکیل شده اند، فک بالایی متحرک و میز پرس به صورت ثابت است. بخاطر سرعت بالا و قدرت کمتر مورد نیاز می باشد، ولی پرس برک های هیدرولیک قابلیت ساخت با قدرت های بالا را دارد و در کنار هم قابلیت خم با طولهای زیاد را انجام می دهد.

نوع دیگری از دسته بندی پرس برک ها وجود دارد که به نوع عملکرد پرس برک برمیگردد.

پرس برک دوبل، پرس برک CNC چند محور و پرس برک تک جک از این دسته تقسیم بندی های پرس برک ها به شمار میروند.

مکانیسم عملکرد دستگاه پرس برک به این صورت است که 2 قالب سراسری به رام و تخت (فک بالایی،فک پایینی) بسته می شوند.

سنبه به فک بالایی متصل بوده و ممکن است دارای اشکال مختلفی باشد که وابسته به قطعه درخواستی توسط مشتری ممکن است متفاوت باشد.

ماتریس بر روی فک پایینی وصل بوده و عموما به شکلV می باشد  و بر اساس ضخامت ورق و زاویه و شکل خم متفاوت بوده و بر اساس درخواست مشتری استفاده می شود. لازم به ذکر است سنبه و ماتریس برای خم استیل باید حتما صیقل خورده باشند(به منظور جلوگیری از خط و خش بر روی کار)

اجزای دستگاه پرس برک

فریم دستگاه(شاسی یا تنه ) -نیروی محرکه (الکتروموتور ، پمپ و جکها)-بدنه دستگاه -فک بالا وفک پائین( میز پرس )-گیره ابزار -قرار عقب -محورهای حرکتی -بازوهای نگهدارنده -سیستم فرمان و کنترل -سنبه و ماتریس -سروو موتورها