ارائه تسهیلات خرید دستگاه

 

استفاده از جوش لیزر در صنعت

 

استفاده از جوش لیزر در صنعت، به علت انعطاف پذیری بالای لیزر ، گزینه های کاربردی بسیاری را شامل می‌شود.

اگر قرار باشد دو یا چند قطعه فلزی به طور دائم و بدون هیچ گونه مواد افزودنی ( الکترود ) به هم متصل شوند ، در بسیاری از موارد اتصال لیزر تنها گزینه مناسب می‌باشد. کاربرد این نوع جوشکاری در صنایع مختلف از جمله صنعت الکترونیک ، صنعت خودرو ، صنعت هوا فضا یا جوش های فوق العاده ریز در صنعت پزشکی ، جوش نقطه ای استیل و … است.برای کمک به درک بهتر اینکه چرا استفاده از فناوری جوش لیزر ، بهترین روش جوشکاری برای شرکت های تولید کننده است ، پنج مزیت کاربرد برتر این نوع جوشکاری عبارتند از:

 

 

۱- دقت بالا

یکی از مزایای اصلی کاربرد جوش لیزر این است که از سطح دقت بالایی برخوردار است. در واقع دقیق بودن جوش لیزر به این معنی است که می توان از آن برای جوشکاری کوچکترین و ظریف ترین قطعات، بدون اینکه آسیبی به آنها وارد شود، استفاده کرد.

۲- قابلیت ایجاد جوش بین مواد غیر مشابه

با استفاده از فناوری جوشکاری لیزر ، می توانید مواد غیر مشابه و همچنین مناطقی را که دستیابی به آنها با استفاده از تکنیک های جوشکاری سنتی بسیار دشوار است ، جوش دهید.

۳-  استفاده از گرمای کم برای جوشکاری

واقعیت این است که فناوری جوشکاری لیزر از گرمای کمی استفاده می‎کند و در نتیجه اعوجاج ایجاد شده در قطعات را به حداقل می‌رساند. به همین دلیل این روش جوشکاری برای کسانی که محصولات لوکس مانند جواهرات و یا محصولات سفارشی تولید می‌کنند، بهترین روش است. لیزرها از انرژی بسیار موضعی استفاده می کنند و امکان استفاده بدون تماس را فراهم می‌کنند که باعث می شود فشار حرارتی کمتری روی قطعات ایجاد شود و درنتیجه هیچگونه رد جوشی بر روی قطعات باقی نمی‌ماند.

۴- جوش های سازگار و قابل تکرار و با سرعت بالا

تولیدکنندگان ، روش جوشکاری با لیزر را به عنوان گزینه شماره یک خود برای جوش دادن قطعات انتخاب می‌کنند. زیرا امکان ایجاد جوشکاری ثابت و قابل تکرار را فراهم می کند. این روش بسیار سریعتر از سایر روشهای سنتی جوشکاری است و همچنین بسیار پرکاربرد استاین روش جوشکاری به مشاغل کمک می‌کند تا هزینه های خود را بطور قابل توجهی کاهش دهند

۵- جوشهایی با مقاومت بالا

فناوری جوش لیزر به تولیدکنندگان این اجازه را می‌دهد تا جوش‌هایی با مقاومت بالا انجام دهند. در این روش جوشکاری نیازی به استفاده از مواد پرکننده نیست. جوش لیزر امکان جوشکاری با کیفیت عالی ، تمیز و بدون هیچ گونه پرداختی را فراهم می کنند به همین دلیل کاربرد جوش لیزر مورد توجه تولید کنندگان به خصوص در صنعت پزشکی که ایمنی دستگاه‌ها و قطعات پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است قرار گرفته است..

جوش لیزر

توضیحات در مورد دستگاه جوش لیزر

 

مدل اتصال جوشکاری لب به لب (butt joint)

برای وصل کردن انتهای ورق های صاف و مسطح که دارای قطرهای مساوی هستند از اتصال لب به لب استفاده می شود.

 

مدل اتصال جوشکاری سپری (tee joint)

در این مدل اتصال ورق ها را عمود بر هم و به شکل حرف T روی هم قرار می دهند و سپس آنها را جوش می زنند.

 

مدل اتصال جوشکاری پیشانی (edge joint)

برای نگه داشتن دو یا چند صفحه یا ورق در یک سطح، به طور معمول از اتصال پیشانی استفاده می شود. این اتصال کاربرد ساختاری ندارد.

 

مدل اتصال جوشکاری گونیا (corner joint)

از این مدل اتصالات جوشکاری در ساختن برش های جعبه ای که ظاهر مستطیلی دارند و به شکل ستون یا تیر ساخته می شوند، بکار می رود.

 

مدل اتصال جوشکاری پوششی (روی هم) (lap joint)

این اتصال به دلیل ساده بودن و نیاز نداشتن به صرف زمان زیاد (علی رغم اتصالات دیگر) و جابه جا شدن صفحه ها یا قطعه ها بر روی همدیگر برای مخفی کردن اشکالات و خطاهای سازه و سادگی در متصل کردن قطعات بدون آمادگی، یکی از رایج ترین نوع های اتصال است.